Min agenda med ordspråk...



Är det något jag är nöjd med är det köpet av min almenacka som jag köpte på Bokia för ett par veckor sedan. Inte bara för den är praktisk utan även "uppmuntrande"...vid varje ny vecka har den som små ordspråk. Så när lektionerna är tråkiga sitter man och bläddrar igenom sidorna... ni kan få några exempel...

" Fakta upphör inte att existera bara för man inte bryr sig om dem."

"Framgång består av en mängd små segrar"

"Man kan ta examen i snart sagt allt-utom suntförnut"

" Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar"

"Bry dig inte om vad kritikerna tycker och säger. Ingen har någonsin rest en staty till minne av en kritiker"

" Vi har för många som lever utan att arbeta och vi har alldeles för många som arbetar utan att leva"

Kommentarer
Ferhat säger:

De två sista, som du sa, var sköna :D

2008-09-03 | 23:22:55 | http://ferhat.blogg.se/
Dennis säger:

Jag tror att alla skulle må riktigt bra om de fick åka på semester lite då och då =) Det är riktigt varmt och skönt här och man slipper alla andra tankar... ^^



Allt bra annars?



Ha det fint... :)

2008-09-04 | 10:08:57 | http://www.dennism.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0