Idag blev jag ett barn igen...för en timme

Ni vet när man var fem år gammal. Man kunde dricka O´boy utan att tänka på allt socker det innhöll, man kunde skippa den där assieten till mackorna för man visste att mamma var där och torkade upp om det blev smuligt och man kunde sitta och dricka (eller ja nu kan man väl inte säga dricka) O´boy med sked.

Men idag blev jag barn igen, för en timme eller så. Jag gjorde i ordning ett par mackor, lät brödrosten stå framme, jag hoppade över assieten och det blev smuligt, jag drack O´boy(!) (två glas till och med  *intresseklubben anteckanar*) Jag satt till och med och drack med sked (inte för att de slutade lyckligt då men ändå...bara för sakens skull)

Jag kände mig verkligen som en femåring, kändes inte som det fanns ett enda problem i världen, allt handlade om att leka, man brydde sig inte om hur man klädde sig..osv...Men så höjdes rösterna från sovrummet en aning och verkligheten hade återvänt.... :/



(bild: google.se)

Kommentarer
Alex säger:

haha :D tycker man borde ha 1 dag i veckan då man fick vara barn igen :D Leka med pinnar , ha vattenkrig , mat krig haha ja vad som helst :D leka med lego (A)

2008-09-11 | 21:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0