Då var det gjort

Igår fick jag ett samtal från en stressad studievägledare som såg att jag ännu inte gjort mitt val till gymnasiet vilket stämde. Så på telefon fick jag igår berätta vilka gymnasium jag nu söker på det priliminära valet, så han kunde fylla i. åt mig. Fick sedan skynda mig in till skolan med mamma för att skriva på papperna som visade att det var mitt.

Jag valde två programm, ett Naturvetenskapligt med inriktining på Naturvetenskap/krimteknink (typ DNA och ja sådant dom gör på typ CSI) och Ett Omvårdnadsprogram med inriktning sjukvård. Jag valde på två skolor, Falu Fri och Mikael Elias Teoretiska gymnasium.

Falu Fri - OP
Mikael Elias - NV

Och hör och häpna, jag valde till och med spanska på båda programmen fastän jag på OP inte är tvungen! (detta endast för om jag fortsätter läsa spanska får jag sedan på högskolan merit poäng ^^)

Så nu håller jag tummarna :-) Men vår underbar syo trodde det inte skulle bli några problem med de betyg jag nu hade...så jag hoppas....

Kommentarer
Kevin säger:

Var inte orolig. Jag kom in på det jag hade sökt (inte förstahandsvalet dock), men på mitt andra.

Där trodde jag inte att jag skulle komma in, men det gjorde jag i alla fall. Mina poäng var inte ens tillräckliga.

Så du ska inte vara orolig, jag tror på dig och att du kommer in, det gör du! :)

2009-01-31 | 22:24:14 | http://thelifeofkevin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0