Jag vill inte



Jag köpte tidningen VeckoReyn Kropp. En tidning jag fastnade direkt för så omslaget inte pryddes av fraser såsom "tappa 3 kilo på två veckor" osv. utan meningar såsom "Smickra DIN figur" Visst det största som stod var " Så får du DIN drömkropp" men detta visade sig sedan inte handla om att gå ner i vikt, utan att må bra helt enkelt.  Men när jag har bläddrat igenom några sidor kommer jag till detta, något som berör mig väldig väldigt djupt....



Det stämmer alltför väl. Jag döljde det. Jag försökte verkligen, men på ett eller annat sätt så fick vänner bekanta syn på det, vad man än gjorde för att dölja.
I tidnignen, eller ja uppslaget berättar denna tjej "-Det blev ett missbruk, ett beroende. Smärtan frigör endorfiner som är lugnande. När jag skar mig försvann alla jobbiga känslor" Och det är edt, hon tar orden ur min mun! (på ett bra sätt alltså) Om någon frågar varför man gör det ger man dom något komplicerat svar som det inte gör dom ett dugg mer medvetna varför men här får hon fram det så väl! Man vill inte göra det, men det tar bort allt det psykiska, man könner ingen oro, ingen ångest inget. Förrän du kanske vaknar upp morgon efter och du inser vad du gjort, vilket bara gång på gång lägger på skuld känsla efter skuldkänsla...Jag ville inte göra det, jag ville bara må bra och få folk att fatta att nu var det allvar, jag mådde eller ja jag mår inte bra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0