Jag e jättepigg *hosthost*



(Nej jag är inte drogad!)

Är mitt liv på väg åt rätt håll? Kommer jag kanse få gå ner de där sista kilona, hitta kärleken, orka med skolan och var en stark person som klarar av förhållandena här hemma?

Det är för mig en viktig fråga. Skulle någon nu fråga mig, skulle du klara av det här? Jag skulle ge ett svar, de där kilora är inga problem att tappa, men resten...det är mils avstånd innan jag  når dit.
Jag går till en hjärnskynklare. Skäms jag? Nej! Jag vill må bra, kanske är det det enda sättet för mig att få göra det.
Men bara för jag går hos en behöver det inte betyda att jag tycker om henne, eller jo det gör jag på ett vis men inte på ett annat.
Jag vill vara en "normal" 15åring. En 15 åring med hopp om framtiden. Idag vill jag inte ens tänka på framtiden. Jag som såg fram emot gymnasiet är plötsligt osäker och vet inte ens om jag vill fortsätta att plugga. Om jag skulle fortsätta må såhär skulle jag aldrig klara det, aldrig! Och det är det värsta. Mitt liv var uppställt i donimo brickor. Plötsligt skakar bordet eller ja vad de nu stod på till och den första brickan faller, och sedan den andra, den tredje osv.
Jag hittade en kille, det funkade inte, där föll ännu en bricka. Då kommer frågan kommer jag någonsin bli älskad på det sättet? Ni vet när en kille stolt visar upp sin tjej, en kille som finns där närvarken vänner eller familj räcker åt. En klippa som man helt enkelt kan luta sig emot,  finns den?

Kommentarer
Robban säger:

De där med förhållande är lite svårt med tanke på hur långt vi har mellan varandra... men jag kommer alltid finnas vid din sida som en klippa om du skulle vilja de. Du vet vart ja finns så de är bara att säga till

2008-10-29 | 11:21:56 | http://thethoughtsofmurray.blogg.se/
emma nord säger:

jag vill bara säga att man är fin som man är, du behöver inte tappa några kilon. du är ju fin ändå, om jag får säga som jag tycker :) och kärleken hittar man tillslut även om man inte tror de. jag har nästan tappat hoppet nu, men jag vet att någongång hittar man den "rätta", det kommer du också göra, hur du än ser ut & mår. Du fixar det, det vet jag :)

2008-10-29 | 15:20:29 | http://emmanord.blogg.se/
Lina D säger:

jag härmar emma; du är fin precis som du är, och tids nog så kommer han, den rätta :)<3

2008-10-29 | 21:01:45 | http://rojiblanca.webblogg.se/
kristian säger:

eftersom du e 15 sa har du hela livet framfor dej fortfarande, sa ett daligt forhallande nu behover inte betyda att du aldrig kommer traffa den "ratta". Ge inte upp, det tar tid, men det kommer forr eller senare.

2008-11-09 | 01:37:12 | http://apennyformythoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0