Jag är faktiskt rättvisemärktambassadör, det ni!

"Ja så finns det en workshop, rättvisemabassadörsutbildning..." "Vad handlar den om?" "Ja men får lära sig att lösa lite konflikter och världsfrågor och sådant" " Det låter intressant, det tar jag..." "Jag med" "Jag med"...Så gott som hela Sätergänget nappar på det, vad är det? Jo Inte skjutsingen handlar det om lösa konflikter osv, utan om Fairtrade, rättvisemärkt.

 
Ungefär så lät det väl på torsdagskvällen när det var dags att välja sina Workshops inför kommande helg på Stiftsgården i Rättvik. Jag måste nästan erkänna att jag har nog aldrig varit så frusterad-arg-uttråkad-fnittrig-svarslös-stum-intresserad i hela...eller ja på ett bra tag i alla fall. Men seriöst, "politikern" eller "fina-lilla-förnämna-plugg-fia"  Gud vad jag var arg. Haha. På nio timmar har jag Josefine Gabrielsson blivit Rättviseambassadör så nu är det bäst ni köper rättvisemärkta produkter!

Haha men jag måste då säga vore inte för Tovehs fina diskussioner eller Lina och Louise, eller kanske Thomas fina svar på tal så hade det kanske blivit väldigt väldigt tråkigt...men om ni någon gång får för er att gå denna utbildning, var Utsövda, annars...sommnar man!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0