Helgen i Rättvik

Hmm kanske ska göra som mina andra godavänner och summera helgen lite...?

Efter att ha fått hem ett brev på Onsdag där det (överraskande) nog stod att vi skulle fixa alla biljetter med mera till Rättvim på Torsdagen själva, var Linas mamma så snäll och fixade till mig med, Tack!

Torsdagen var rätt stressig, tyckte jag kanppt han göra något. I alla fall så kom Lina och hämtade mig och Louise vid två snåret och hennes mamma körde oss till Bussen, tåget var fullt. Satt med Lina på bussen och snackade, trevligt trevligt=) (Louise hade annat sällskap i andra sidan luren (förvånar det någon?:O) xD) I alla fall så anländer vi till ett iskallt Rättvik, och det är mörkt, självklart. Där står vi tre ensamma 15 åriga tjejer en torsdags kväll *läs eftermiddag* och vette fansen var vi ska ta vägen...Efter många om och men har vi inget annat val än att traska oss mot Stiftsgården, men som dom säger en olycka kommer aldrig ensam, självklart inte har vi något undantag, eller  ja....vems väska tror ni gick sönder efter typ halva vägen?

När vi kommer fram nästan "klagar" dom för vi är tidiga=O Får i alla fall ett litet mysigt rum att dela med Louise och Lina, tar mig en snabb duch innan alla andra kommer....

Det blev kvällsfika, kvällsbön(?) och lite lek och annat skoj nere i "gruvan" innan det var dags för läggdags...

Efterssom vi hade sådan tur *host host* att våran kära präst och co skickade dit oss utan ledare innebar att vi egentligen hade kunnat göra så gott som vad vi ville, men vi var duktiga, gick på morgonbönen klockan åtta på morgonen och ja...åt frukost? Blev i alla fall dags för den första delen av Workshopen (detta på fredagen) Gud jag trodde jag skulle dö av tristhet!  Blev i alla fall Lunch och dags för Lek med Fredrik, man skulle aldrig kunna tro att den "mannen" ska var 23 år gammal haha..

Vi fick i alla fall lite middag innan det var dags för en film med Al Gore, skitbra *not* Höll ett flertal gånger på att somna men lyckades hålla mig någorlunda vaken... Efter kvällsbön och kvällsfika tittade jag och Mina fina tjejer på Idol, Lars jag älskar dig hihi...Höll ta me FN på att frysa ihjäl, dock var jag ju (självklart) på väg att bli sjuk. Kom lite trevligt folk och joinade oss...Lina och jag drog sedan till "chillOut" rummet, även där svinkallt =O (tyckte jag då) Men vi hade s¨mysigt så med vårat shackspelande Lina eller hur? ^^ Men jag måste erkänna mig som förlorare i alla omgångar ;O Fick lite ont i magen på kvällen men har ju mediciner nu så jag tog med mig Toveh ut på lite promenader i korridoren och försökte tänka på annat..

Lördagen bestod åt alla ära åt ambassadör utbildning för så gott som hela slanten för våran del, gud hade fasen lust att ta livet av mig ett tag!

Men kvällen däremot var underbar, Supé med mina undebaraste vänner, scenkvällen med "Hedin och Bodin" med allt ifrån discodans till Fredriks barnvänliga *host host* skämt, Michells(?) Stå-Upp komik och Pontus "Inte jag men dom andra grabbarna"...en kväll som jag aldrig kommer glömma. Blev sedan mässa i kapellet med nattvard, skippade dock den och tog endast välsingelsen men den dög gott och väl^^ Disco blev det vid tolv snåret och partypingla som jag är *not* ägde jag självklart dangolvet*not*...Får väl skylla  på att jag var sjuk då.. men jag passade alladeles utmärkt som nyckel-mobil-vatten-tröj-passare och med underbar Lina som sällskap^^

Söndagen, den värsta dagen av dom alla. Utdelning av diplom på Workshopen,  sista Lunchen, Tovehs tårar, stressen till tåget, packningen...allt. Jag saknnnnnnar  deeeet!

Denna tid var underbar, och det var NI som gjorde det! NI vet vilka NI är!!! Och NI ska veta att ni alltid kommer ha en stor del i mitt hjärta!<33

Vad som är speciellt med Stiftsgården har jag ingen aning om, vad som får det roligt att gå upp klockan sju, av att gå på bön tre gånger om dagen och sådana saker har jag ingen aning om. Jag är då alltid där med rätt sällskap så där ska ni veta tjejer(och killar) att ni betyder, för första gången på månader kände jag mig lycklig <33

Kommentarer
Lina D säger:

är det ngt ställe som Gud brydde sig lite extra om så är det nog Stiftsgården! <3 Tack för en rolig helg, Josefine och alla andra! <3

2008-11-06 | 12:19:22 | http://rojiblanca.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0