Ja ni....

Okej, det är jullov, alla tankar på skolan borde vara som bortblåsta, men icke sa nicke. Visst, jag är nöjd med mina betyg, verkligen. Men nu är det ju det här valet man ska göra. Det förbaskade valet. Vad ska jag välja, vad vill jag bli, gör jag rätt, gör jag fel?

Jag vet att den kommande utbildningen inte är avgörande, jag vet. Men jag är (som många vet) ett kontroll-freak...preics som mor min...måste vara ute i tid, ha stenkoll på allt, vägrar göra misstag osv osv. Och jag är även en person som har väldigt lätt för att, jag vet inte om man kan säga överanstränga mig men jag har väldigt lätt att bara jobba jobba jobba jobba, bli trött men jobba ännu mer tills det att kroppen säger ifrån. Tills det att jag blir sjuk för att jag "jobbar" för hårt...Tills det att jag sitter och bölar för udden på pennan gick av...förstår ni...Jag e knasig...

Jag var ett tag inne på att gå natur, bli läkare och ja, få hjälpa människor. Men nej, min mentor tycker jag ska göra det vilket många andra också tycker för jag skulle tydligen klara det galant...kanonlätt...ja det kanske jag skulle men det var som en av mina favoritlärare sa(om man får ha en sådan^^) att går jag NV kommer jag nog bara ta på mig jobb, efter jobb efter jobb och bli helt totaltslutkörd...ja så sa hon...och jag tror hon har rätt i det...(kanske var det syon som sa så? jag kommer inte ihåg, skitsamma:S) Så nej, ett NV programm blir det nog inte för mig, fast det hade ju varit "passande" då det var på just de två ämnena jag fick MVG på...och jag var tydligen nära ett MVG i matte, satans också att jag var för lat för att göra dom där problemlösningarna....;O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0