Hmm jag vill bli...



Ja här har ni mina drömyrken.

Bild 1: Ambulanssjukvårdare
Bild 2: Läkare
Bild 3: Flygvärdinna
Bild 4: Pilot
Bild 5: Reseledare


Ambulanssjukvårdare:
Ett yrke jag verkligen brinner för. Att få arbeta självständigt, under prass och få finnas där när man behövs som mest. Jag som är (vad jag har förståt) en ganska lugn, omtänksam och positivt inriktad person som KAN arbeta under stor press, tror jag personligen skulle passa för detta yrke...Vad tror ni?

Läkare:
Även detta ett yrke som står högt upp på listan "vill bli"..Ett yrke som kräver många års studier men jag menar, vill man något innerligt tror jag personligen allt är möjligt. Då jag det senaste året stött på ett 20-tal läkare och kanske blivit väl bemött ett fåtal gånger så vill jag vara en av dom man blir bemött väl av. Även här, jag vill finnas där när jag behövs som mest...

Flygvärdinna:
Ja det är hon från "Nina Frisk" där men hittade ingen bätte bild^^ Varför jag vill bli just detta har jag ingen aning om, men en sak är säker, får jag inte bort min flygrädsla kan jag ju bara dörmma^^ Men jag tror till stor del att jag vill bli just detta för att även här får man hjälpa människor, fast på ett annorlunda sätt^^

Pilot:
Lika här, vet inte varför jag vill, tror lite det är för att det är ett dominerande mansyrke, jag vill visa att det finns vi tjeje som kan styra ett flygplan med...faktiskt^^ Nejdå, men känslan av att kunna ta sig var man vill, bara unna flyga..åhh...men som sagt, jag är flyggrädd...och för det andra vet jag inte ens hur jag ska våga ta körkort så att vilja bli pilot kanske är lite långsökt...

Reseledare:
Ja detta skulle jag gott och väl kunna tänka mig jobba som ett par säsonger. Vilket gör att jag okmmer kunna kompletera med andra yrken, inte alltför tokigt...Sen kommer det där ja, jag gillar inte att flyga, är blyg för att prata innför folk...men är även väligt, mån om andras personers bästa samt att jag skulle älska uppgiften...tror jag^^

Ja det känndes verkligen konstigt att sitta och säga sånt där om en själv, att jag är omtänksam bla bla...MEn vad tycker ni, vad tror just NI jag passar som? Give me some answears!^^




Kommentarer
Kevin säger:

Haha, du borde bli reseledare tycker jag :)!

Då f¨r du åka runt om i världen och se dig om liksom!

Så jag tycker att du borde bli Reseledare :).

Kramar :)

2008-12-22 | 00:17:46
Lina säger:

Åh, det är så svårt att svara på :S Men vad det än blir så är jag rätt säker på att du kommer göra det bra :)

Men det jag har hört dig prata mest om är ju ambulanssjukvårdare och läkare, så.. ;)

<3

2008-12-22 | 15:40:13 | http://rojiblanca.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0