Nattugglor och MSN




Grattis Louise nu är du (läs äntligen) byxmyndig, 15 år idag!

Louise, en perosn man kan lite på till 100%
och lite till. Finns alltid där när man behöver henne
....och när man inte behöver henne. Ser alltid
till alla andras bästa! Jag älskar dig<3

Något jag hatar med sommarlov att jag åtminstonde allrid, alltid lyckas vända på dygnet totalt. Somnar inte förrän 3 tiden och vaknar vid 12..ibland ännu senare...det är tur det finns MSN och andra nattugglor där ute.

Inatt (läs imorse) drömde jag för mig världens bästa dröm. Pratade med en kille igårkväll som "berättade" om jobbet som ambulanssjukvådare, och för första gången någonsin drömde jag om mig själv, 10 år framåt som ambulanssjuksköterska. Och bara Pirret över att få åka för att "rädda" någons liv (dock ej i drömen). Ska jag vara ärlig, Fan vad jag längtar tills skolan börjar igen. Låt bara nian gå fort och låt mig börja på gymnasiet...Av en hel del släktingar och vänner har jag fått svaret  "hur kan man vilja se döda människor, komma till olyksplatser..mm, det är ju inte "kul" "  Men vad vet de om det? Har de arbetat som det? Nej det har de inte. Har jag en dröm tänker jag följa den. Och nej jobbet består inte bara av att se döda människor och komma till hemska olyckor hela tiden. Jag tror jobbet ger en som människa så mycket i gengäld. Känslan av att få hjälpa, få finnas där för någon...Det är min dröm...

// J

Kommentarer
Ferhat säger:

Oj då Josefin. Kul att du drömde om din drömjobb efter att ha snackat med mig. Men jag vet att jag och du kommer lyckas som ambulansSSK o kanske i framtiden jobbar vi på samma ställe? :D

2008-08-01 | 13:00:01 | http://ferhat.blogg.se/
Louise säger:

naw, jag älskar dig gumman!<3

2008-08-01 | 18:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0