" Mina vänner läste medicin...så då hoppade jag på det"

Programm som kandidaterna (tv4 fakta) sjukhuset (tv3) kan göra en så förvirrad ibland, vad vill jag med mitt liv? Idag fick jag ännu en sådan där skaka på huvudet och sucka ljudligt anfall under Sjukhuset...Denna gång var det för en läkare kom med komentaren "Jag hoppade på medicin linjen då mina vänner valde att läsa det..." Jag är så galet trött på sådana komentarer...Visste ni att 1/3 av läkarna idag blev läkare för deras föräldrar är eller var 1/3 för statusen man får(prensentera sig som läkare, man tjänar bra mm) Det är ju SJUKT! visst det kanske bara är jag som tänker så men ändå, gör något åt detta! (okej det kan vi inte men ändå)

Jag drömmer verkligen för något, jag vet så gott som var jag står (med båda fötterna på jorden)...Jag är ganska "lättad" av att veta att jag ska läsa OP oavsett, jag ahr vänner som grubblar. Väljer jag rätt, eller ska jag välja det? Jag vet vad jag vill, nu kan jag verkligen fokusera på att få stå där om tio år, i en grön/gul dress och få åka på prio 1 larm...Det är min dröm!


Kommentarer
Alex säger:

Jag tycker du väljer rätt :) Du kommer bli en jätte bra läkare/doktor/ambulsnförare så du ska inte tvivla för att andra tycker det e fel. Du tror verkligen på det och vill hjälpa andra männsiskor :) Så Kör hårt så står du där om 10 år och kan känna dig stolt för att du lyckats :)

2008-09-09 | 22:57:52
Lina D säger:

haha! du härma mig att gilla FFN x) skojja bara! ;)

2008-09-10 | 19:55:32 | http://rojiblanca.webblogg.se/
Adam säger:

Vad är en OP för nåt?

2008-09-10 | 20:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0