Att sverige ska ha bra sjukvård har vi ju hört...

...men kan vi lite på det?

Mer och mer träder dessa brister bland läkare fram...Här och var dör en och annan för läkarna inte tagit patienterna på allvar eller felbedömt läget. Det här är Sverige, det bara inte hända. Okej en gång kan alla göra fel men det får inte häända för ofta. Speciellt inte när man har en annans liv i ens händer! Nu gäller ju inte detta alla läkare men ändå...Ta tex Bodil (klicka på namnet så öppnas en artikel) Hon dog dagen efter hon fått höra att hon var deprimerad...i cancer(!)  Visste det finns hypokondriker. MEn bara för det finns, man lär väl ändå ta patienten i fråga på allvar först innan man gör sin bedömning?

Nu kanske jag verkar väldigt fördomsfull, och jag behövde bra få ur mig detta....Och sådant här gör det så svårt för en att bestämma sig...Ännu är det tidigt men vill jag inte bli en läkare som tar patienten på allvar? Eller vill jag bli ambulanssjuksköterska?



Bild: Aftonbladet




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0