The freedom Writers

Finns det någon mer film som kan påverka en så? Jag får gåshud över hela kroppen. Nu kanske ni tänker " va fan snackar galningen om?" Jag snackar om filmen, även en verklighetsbaserad film med namnet The Freedom Writers. Det är en film alla borde se. En film som berör. Jag kan inte säga äntligen, men man inser mer och mer hur bra man har det.
Jag kan inte jämnföra mig med vissa personer i filmen för jag är ingen som bryr mig om hur en människa ser ut, för alla ser exakt likadana ut på insidan. Det spelar ingen roll om man är svart, om man är asiat, om man är svensk om man är...jude. Alla är vi lika mycket värda, alla är vi människor. Att vi ser olika ut har ingenting med våran personlighet att göra.

Det kommer alltid finnas och har alltid funnits de som anser sig vara bättre än andra, bara för de ser ut på ett visst sätt, ebter sig på ett visst sätt. Men okej, jag kan inte komma och säga att jag tycker till exempel Anders Eklund är speciellt bra, där måste jag väl säga att jag tycker vi (många) andra är mycket bättre än honom men det handlar inte om det.

Det här är en film som jag skulle vilja visa för folk. Jag måste ju erkänna att jag var skeptisk till om den skulle var rolig elelr ja spännande, om den var sevärd vill säga när jag läste på baksidan men man måste ju ge allt en chans. Jag vill bara se den om och om och om och om igen! Den var inte några få gånger man fällde ett par tårar. Det där är verkligheten för många, på tok för många.



Jag har (alltid) sagt att jag vill jobba inom vården och ja det vill jag fortfarande men jag vill även kunna...åhh jag vet inte hur jag ska kunna beskriva det. Jag skulle vilja hålla på med sådant som Erin Gruwell..on var verkligen en...oändligt stark kvinna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0