Jag diggar Kulturministern

Som vill införa en lag om att modeller som har ett BMI (body mass index) under 18 inte får ja..."vara" modeller... Och Marcus Birro som blir "upprörd" att det inte går att lagstifta sådan idioti (alltså att man inte får ha sådant låg BMI) och han har ju rätt! Ta hon Emma Viklund (stavning?) som enligt mig är smal, inte "normal" utan smal, och hon berättar att vore hon "fortfarande" modell som hon en gång i tiden var så skulle hon inte ha några jobb. Hon är alltså för  "tjock" vilket är rent jävla bullshit! Hon är ju otroligt kvinnlig och vacker!

För mig är det värsta att det går längre och längre ner i åldrarna. Det var som Blondinbella skrev idag i sin blogg ( ja jag följer den och jag håller faktiskt med henne...ibland...sällan dock) att det här med ätstörningar...man har inte en ätstörrning endast om man är anorektiker eller har bulumi, har man negativa tankar eller har en ansträngd relation med mat, ja då har man en ätstörning. Och jag tänker inte komma här och säga att jag aldrig har tänkt på mat på det sättet, för det har jag. Och jag gör det fortfarande. Det går inte en timme utan att jag sitter och fösöker räkna kalorier, hur mycket jag ätit under dagen. Och det har kan ske kanske vid åtta på kvällen och jag kan komma fram till att jag kanske ätit max 700 kalorier och jag får dåligt samvete.

Och jag önskar verkligen inte att det vore så. Mat är en del av livet. Man måste ha det. Och jag har blivit "nyttig" visst jag äter inte kanske dessa portioner med mycket fett och protein och lite kolhydrater men jag äter grönsaker och frukt osv och inte godis osv...men det spelar ingen roll. Jag är inte nöjd med mig själv. Allt som pågår i min hjärna är hur jag ska kunna tappa dom där kilorna osv osv...Jag hatar min kropp. Och det är inte kul när man hör vänner osv säga att man ska vara nöjd, att man är fin och att det kallas kvinnliga former. Jag menar inte att jag hatar dom för jag vet att dom verkligen menar och tycker det men jag kan bara inte ta in det. Sedan är det dessa programm Top Modell osv där dom har några "plus" modeller som ser ut som en helt jävla vanlig person, en person som ser hälsosam ut och då är dom för...ja vadå, tjocka? Jag tror det var för ett par säsonger sedean när de kom och hade inte kläder i hennes storlek som var "våran" 38...det är ju....sjukt!


Jag skulle kunna forstätta hela natten med att skriva ett milslångt inlägg men jag tänker bespara er det och återkomma mer om dett imorgon.


God Natt!


Och kom ihåg! Ni duger precis som ni är!




Kommentarer
Kevin säger:

Du är ju perfekt som du är.

Jag menar det verkligen och jag ljuger inte, du får tycka som du vill om din kropp, men jag kan ju bara säga mitt, Jag tycker du är perfekt som du är josefine det ska du veta =)

2009-01-23 | 09:57:55 | http://thelifeofkevin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0