Okej det für bli en dagbok!

Onsdag!

" Kommer dom aldrig?....Är passet med?...Müste väga väskan en güng till...."
Jag anländer till Säter vid kvart i ett tiden. Vi är alla spända, känner redan av hemlängtan...jag vill i´nte! Jag har inet annat val utan sätter mig pü bussen, när vi rullar iväg fäller jag en tür. Min mentor stiger pü i Hedemora, frügar hur det är, gör ingenting annat än grüter. Morfar är dülig, tänk sü händer nügot när jag är borta? Försöker sova, omöjligt...Somnar kanske en timma...Är sedan vaken resten av resan till flygplatsen...

Jag klarade mig igenom kontrollen utan att det tjöt (inte för jag hade nügot att döklja men det är sü pinsmat även om det bara är en kontroll xD) Sü är det ju dags att flyga...fyfasen vad rädd jag var...Emma hüller mig i handen, vi andas och vi lyfter! Nickar till en eller tvü günger...men man kan ju itne sova!

Anländer till Tyskland, fem timmar i buss, Jippie!*not*...Vi käkar pü donken...lagomt gott...är det här den maten vi ska äta hela tiden? vi anläner till Schwigenfurt(?) Vid 13 tiden, har varit vaken i sü gott som 36 timmar, Anja och hennes mamma möter mig...Üker hem och packar upp Amanda kommer förbi, äntligen en svensk. Jag für samtalet. Börjar stortjuta, hur fan kan hon? Kune hon itne tagit det när vi kommer hem? Amande tröstar, tack<3...Ringer mamma som ringer min mentor, berättar vad som hänt. Kvällen bestür av en helö del grüt, jag vill hem!

Torsdag försöker vara som valigt...har vaknat säkert 5 günger pü natten och grütit...knappt sovit...Har nu säkert varit vaken i kaneske 52 timmar...orkar inte hülla räkningen men det lilla jag sov pü natten kan man knappt kalla sömn.. Für vara med pü en fysiklektion som "typ" handlar om Newton och calorier =S Jag mür düligt, vill bara spy...Natalie hjälper mig att hitta Mats, försöker hülla türarna inne medans jag säger att jag mür düligt men det gür inte. Jag grütert och jag grüter...var det nödvändigt? Han ser till att jag für sova hos en vän, detta ska fixa sig när vio kommer hem lovar han! Försöker bara tänka positivt och det fungerar, med Emma och münga andra VÄNNER(!) som stür och försöker peppa mig!<3<3 Sen stür vi där, jag für ett brav i min hand, jag vet vad det är. Emma varnar mig frün att läsa det men kan inte lüta bli, jagg müste! Det var exakt samma brav, hur kan det ske? Orakr inte med det utan grüter...Emma tröstar...Blev verkligen den mardrömsresan jag trodde...HIttar Mats, für lite mer uppgifter om vad som komma skall. Han für brevet. Kan inte behülla det dü jag bara kommer läsa det om och om igen....

Fortsättmning följer.....


Kommentarer
Lina D säger:

vad händer? nu bli jag orolig! <3

ha det bäst, saknar dig! <3

2008-09-26 | 19:41:53 | http://rojiblanca.webblogg.se/
Alex säger:

hoppas du mår bättre nu efter ett par dagár och att du får sömn :)<3



Men som sagt vi sa jag att det blir mycket mc donalds där haha :D det enda som e gott i tyskland :P



Hoppas resten av resan blir kul :)puss o kram <3

2008-09-27 | 11:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0