Jag har gjort kuddar:O

Japp ni som tappade hakan nu när ni läste rubriken ska nog ta och ta upp den igen.

Jag Sandra Josefine Gabrielsson har för första elelr ja andra gången sutt kuddar i mitt liv.
Denna gång blev det två stycken som ska bort till min kära morfar i Julklapp =)
Det är dock två kuddfodral, sydda som örngott ungefär, ni vet när edt finns en kant inuti "påsen" som ska över kudden haha och sedan kardeborreband som håller ihop det lite bättre där uppe. Sydde idag två stycken på ca 1,5-2 timmar, då med räknat med klippning, nålning mm...

Tyget är från Åhléns och kostar runt 130 kr metern, men en meter räcker till många kuddar, de är ca 40 som i diameter och kostar ca 100 kr styck med kardborre, tyg..Och visst, det är bara fodral men det är alltid kul att ge bort något man själv gjort =)



Både ser likadana ut men den helt färgade plommon delen är baksidan och den mönstrade delen är framsidan, på båda ^^

Kommentarer
Lina säger:

fina :) designer i framtiden? ;)

2008-11-30 | 11:58:57 | http://rojiblanca.webblogg.se/
Robban säger:

hade visst glömt att kommentera här^^



tycker kuddarna blev riktigt fina! :D

2008-12-04 | 11:20:18 | http://thethoughtsofmurray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0