Nu ligger den bredvid mig




Nu ligger den här bredvid mig, väntar på att bli läst. Jag fuksar inte jag tar till lite hjälp på traven helt enkelt. Ska jag vara ärlig tyckte jag det i början var idiotiskt att betala närmare fyra hundraspänn(!) för en inbunden tunn bok, men nej jag tror inte det avr så dumt i alla fall... Denna bok får en att inse att jag behöver inte vara ett geni för att lykas. För skolan är till för att lära sig, ingen kan gå när de föds, det handlar helt enkelt att komma på hur  man ska ta de där första stegen ut i livet. Och nu jäklar vad jag ska satsa...ingen annan ska hindra mig, jag ska inte bli klockarskolans bäste elev. Jag ska bli den elev jag vill och känner för att vara, och jag har insett att man behöver inte avra Einstein för att lykas, jag behöver bara var Josefine Gabrielsson, en engagerad och målmedveten tjej...

Kommentarer
Lina D säger:

helt rätt! boken får en att tänka till lite :)<3

2008-08-21 | 19:41:01 | http://aboutlinad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0