Jag vill hjälpa

Är ni som jag och klarar inte av att se en alkoholist med trasig kläder eller en hemlös man leta pant och mat i soptuner. Blir ni så ni vill bara gå och krama om som ge dom hundringen ni har i plånboken och se till att de får hjälp? Tänkte på det idag när jag satt och väntade på att bli klippt och så såg jag alkis efter alkis gå förbi, hemlös efter hemlös, med trasiga kläder, magert ansikte...Bara tanken över att jag har det så bra som jag har det får mig nästan att gråta. Jag stod där och visste att 500 hundringen låg i plånboken så slog mig tanken, vad gör han om jag går fram ger han femhundringen och ber han använda den väl? Är ni också typen som vill hjälpa?  Allt jag vet är att jag verkar vara ganska säker på vad det är med mitt liv nu....Vad vill ni?


Kommentarer
Alex säger:

Tyvär e det så med dom flesta uteliggare att dom är pundare eller alkolister . och kommer dom fram och fråga om pengar till mat kan man nästan vara säker att dom går direkt och köper sprit eller droger. Då e det bättre att köpa en bauget tex. till han/hon så får hon mat. Tyvär är det så

2008-08-13 | 19:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0