Filmkvällen...









Coverfield:
I vanliga fall är jag ingen stor beundrare av "overkliga" filmer men denna gillade jag. Hela filmen var inspelad med en enda kamera så man fick verkligen följa karkatärerna och leva sig in i filmen. Och är ni som jag "lite"  fega, titta INTE på den ensam... Det var tur jag hade en person bredvid mig och en person i telefonen som kunde förvarna mig... Dock var slutet på tok för dåligt men se filmen ändå;) Den var runt 70 minuter lång endast men kändes som man bara tittade i en halvtimma....Så säg att jag hade fem J att ge ut skulle den så få
Betyg: JJJJ ;)





Definitely maybe: En underbar film som man fick tänka lite innan man kom in i filmen. Definitivt sevärd i alla fall. Handlar om en man, pappa till sin dotter Maya som ska berätta historien om hur han mötte sin mamma. Han blir tvungen å hon får för sig att vara ett misstag då de i skolan redan fått läsa om "blommor & bin"...Filmen spelar sig bakåt på 90-tlet och beskriver hans liv...vilka han dejtade...hur jobbade han mm. En berättelse som fängslar även denna sevärd:)
Betyg: JJJJ ;)





Kommentarer
Alex säger:

Behöver du några filmtips :D ja då vet du var jag finns hehe :)

2008-08-07 | 20:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0