Det där med Sjukhus...

Jag har alltid och kommer alltid hata sjukhus! 



Är der bara jag eller får ni andra också en liten obehaglig känsla när ni närmar er sjukhus? När ni kommer in genom entrédörrarna och ni vill bara vända och springa därifrån. Ett tag såg hjag sjukhuset som ett "andra" hem vilket inte alls var roligt...och jag hoppades att jag skulle slippa sätta en fot där på flera år. Men idag återvända jag. Följde med En vän (louise) till läkaren.  Och direkt när jag närmar mig, kommer den där känslan. Känslan då det vrider sig i magen och man bara vill komma därifrån... Allt gick i alla fall bra och alla kom ut levande, ja även Louise;)

Det konstiga är ändå att jag så jätte jätte gärna vill jobba på ett sjukhus, blir hela tiden osäker som på vad jag vill jobba med, antingen sjukvådare i en ambulans eller barnmorska, eller läkare xD  Jaja när tiden är kommen vet jag nog ;) Har ni egna "sjukhus erfarenheter?" Eller vad tycker du om sjukhus och vad vill ni bli?:P Berättra:)



Kommentarer
Petra säger:

Jag har åkt ambulans 2 gånger, och åkt fram och tillbaka för att ta prover sedan dess. Jag tror nog inte att det är någon som är särskilt lycklig när de åker till ett sjukhus, men jag tror faktiskt att jag reagerar mer på att höra sirener från en ambulans. Eftersom man vet att det är någon som verkligen mår riktigt dåligt då, vilket man inser när man själv har legat där och väntat på ambulansen...

2008-08-05 | 00:09:28 | http://ptra.blogg.se/
saaay wuut?! säger:

jag typ hatar att gå till läkare, även när det gäller att ta ett litet blod prov. men tyvärr så måste man ju genomgå de hemskare grejerna ibland. det värsta jag har vart med om hos läkaren är när jag gjort gastroskopi och koloskopi. fyfaan vad jag dog av rädsla, och jag klarar inte mig utan narkos.

hursomhelst, nog me det..:)



jag vill bli lärare inom Matte och engelska för lågstadiebarn.

2008-08-09 | 00:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0